Yasenka na -30% popusta, web akcija! od 24.02.2024. do 28.02.2024. LINK

Košarica0
Zatvori
Zdravlje očiju

Oči su parni organ pomoću kojeg vidimo. Starenjem slabi naš vid. Da bi produžili oštrinu vida najbitnija je zdrava i raznovrsna prehrana. Ključne supstancije za očuvanje dobrog vida su vitamini A, C, E, B - kompleks, omega 3 nezasićene masne kiseline, minerali cink i selen te karotenoidi (antioksidansi) lutein i zeaksantin. Vitamin C smanjuje očni tlak te tako smanjuje mogućnost razvitka očnog tlaka, glaukoma. Kombinacija vitamina C, E, beta karotena i cinka sprječava gubitak vida uzrokovanog staranjem, tj. progresiju staračke makularne degeneracije.

Najbolje namirnice za očuvanje dobrog vida su:

  • Mrkva
  • Lisnato zeleno povrće (kelj, špinat, kupus, blitva)
  • Brokula, karfiol
  • Citrusi: naranča, grejp, limun
  • Kivi, lubenica
  • Grah
  • Jaja
  • Orašasti plodovi i sjemenke (suncokretove sjemenke, sezam, lješnjak, bademi)
  • Morski plodovi (ulje riblje jetre puno je A vitamina), plava riba bogata omegom 3: sardina, tuna, perad

 

 

Mikronutrijenti potrebni za zdravlje očiju

Vitamin A

Neophodan je za stvaranje vidnog pigmenta rodopsina koji je odgovoran za prilagodbu oči na svjetlo. I najmanji nedostaci tog vitamina očituju se kao noćno sljepilo i dovode do suhoće očiju. Sprječava progresiju dijabetičke neuropatije. Biljni izvori vitamina A su karotenoidi (beta karoten iz mrkve i bundeve) koje naš organizam pretvara u vitamin A. Lutein i zeaksantin su karotenoidi i antioksidansi najzastupljeniji u makuli (dio očne ovojnice mrežnice, lat. retina u kojoj se formira najoštrija slika). Po vitaminu A (retinol) je retina i dobila ime. Najviše vitamina A ima ulje riblje jetre.

Vitamin E

Jak je antioksidans. Štiti membrane stanica od oštećenja. Njegov manjak  dovodi do stvaranja mrene i oštećenja makule (žute pjege). Najviše ga ima u pšeničnim klicama, orašastim plodovima i zelenom lisnatom povrću.

Vitamin C

Također je jak antioksidans. Njegov manjak dovodi do nastanka mrene. Zajedno s bioflavonoidima učvršćuje stijenke kapilara. Smanjuje lučenje histamina odgovornog za alergijske reakcije pa se i tu vidi njegov povoljan učinak kod alergijskih reakcija oka. Najzastupljeniji je u: limunu, naranči, kiviju, kiselom kupusu i zelenoj salati.

Cink

Ima ga puno u mrežnici oka te je bitan za prevenciju stvaranja mrene i degeneracije makule. Najviše ga ima u kamenicama, govedini, svinjetini, janjetini, crvenom mesu peradi, orašastim plodovima, pivskom kvascu, mahunarkama i cjelovitim žitaricama.

 

Redovite provjere vida su prvi  korak u prevenciji, stoga brinite o svojim očima i uočite promjenu.

 

Selen

Dio je važnog enzima glutation peroksidaze koji sprječava nakupljanje slobodnih radikala, a time i oštećenje stanica. Tako sprječava i nastanak mrene. Najviše ga imaju sjemenke suncokreta, zob, ječam, češnjak i smeđa riža.

Omega 3 masne kiseline

Ima ih puno u mrežnici oka pa štite od oštećenja makule. Važni su u prevenciji sindroma suhog oka i oštećenja oka uzrokovanih dijabetesom. Najbolji izvor su: riblje ulje sardine, skuše, tune, inćuna, lanene sjemenke i orašasti plodovi.

Lutein i zeaksantin

Najzastupljeniji su antioksidansi u makuli. Imaju naziv „očni vitamin“. Važni su u prevenciji nastanka senilne makularne degeneracije i mrene. Dobar izvor su brokula i žumanjak.

Vitamini B kompleksa

Bitni su za odvijanje svih metaboličkih reakcija u organizmu pa tako i u očima. Najbolji izvor su: cjelovite žitarice, pekarski kvasac, orašasti plodovi, mahunarke, gljive, brokula.

 

Tekst napisala: Karmela Pšag

 

 

Newsletter
Stručni savjeti magistara farmacije te informacije o nadolazećim akcijama i popustima stižu potpuno besplatno na vaš email.
Zatvori

Vaša privatnost i osobni podaci su nam bitni. Sukladno novoj Općoj uredbi o zaštiti podataka ažurirali smo naša Pravila privatnosti .

Kako bi se osigurao ispravan rad ovih web-stranica, ponekad na vaše uređaje pohranjujemo male podatkovne datoteke poznate pod nazivom kolačići.

Više o Pravilima privatnosti pročitajte ovdje.

Više o Pravilima o korištenju kolačića pročitajte ovdje.

Google maps
Facebook messenger (like page)
Live chat
Mailgun

Google tag manager
Google analytics